מעשה במחמצת

זהו פוסט של יאוש ותקווה
יאוש כי בחודשים האחרונים נדלקתי קשות על אפיית לחמים והתפחת בצק..
משהו בבצק חלק ומוכן לאפייה עושה לי טוב.
אז כמו כל אופה מתחילה שמכבדת את עצמה ניסיתי לגדל מחמצת
ניסיתי מתכון עם הסבר מפורט באיזה בלוג והסתבכתי עם זה כל כך ! כל פעם היה צריך לזרוק מהמחמצת ולא הבנתי אם צריך להעביר לקופסא חדשה והתחיל את התהליך של היום השני..
בקיצור.. לפח 
עד פה חלק היאוש ומעכשיו עוברים לתקווה
אני צופה הדוקה של ערוץ האוכל ..ובין התוכניות השונות יש את התוכנית "הלחם של תומר" ובכל תוכנית לחם שמכבדת את עצמה בפרק הראשון מה לימדו ???  ניחשתם נכון ..להכין מחמצת .
אז החלטתי לגדל את המחמצת לפי המתכון שלו שמאוד פשוט ד"א 
ופה בסדרת הפוסטים הבאה אתן לכם להתרשם מגור המחמץ שלי

אז מתכון המחמצת עפ"י הלחם של תומר :
1 כוס קמח (מאיזה סוג שנרצה)
3/4 כוס מים
כך למשך חמישה ימים בקופסא כמעט סגורה (3 צדדים . על מנת שמעט חמצן יכנס והבצק יוכל לנשום) על השיש
ולאחר מכן ניתן כבר להשתמש ובמה שלא משתמשים מכניסים למקרר ופעם בשבוע מאכילים .

יום ראשון :
14:30 
צפייה בסרטון הסבר והכנת המחמצת
השתמשתי בקמח מלא



תובנות מהיום הראשון : ממש לא יצא לי כמו שהוא הראה בסרטון לגוש בצק ..יכול להיות שהוספתי יותר מידי מים ? =\ למרות שזה היה בכוס מדידה והשתדלתי הכי מדוייק שיש .
טוב בכל אופן נחכה למחר ונראה .

יום שני :
14:15
טוב אז סתם במקרה יצא לי כמעט באותה השעה .בסרטון הסבר לא אמרו שחייב באותה שעה .
גם הפעם השתמשתי בקמח מלא
הפעם למזלי זה כבר התחיל להיראות יותר נורמלי ופחות נוזלי מפעם שעברה.
הפעם עיררבתי את כל העיסה הזאת עם כף מעץ. (ביום הראשון צריך לערבב עם הידיים)


התמונה של היום השני צולמה בכלל ביום השלישי לפני ששמתי את הקמח של היום השלישי . אבל רואים כבר עבודה... תראו כמה בועות קטנות !!! זה אומר שהעיסה נושמת ומתפתחים בה חיים :)


יום שלישי :
14:00
סתם כי החלטתי לא ללכת ללימודים אני בשעה כזאתי בבית .

תובנות : עירבבתי את העיסה לתערובת חלקה והנה ישר אחרי הופיעו כבר 2 בועות המעידות על נשימה. יש תקווה !!!!





אין תגובות